”Näitä ei ole maailmassa muualla, näillä kuoseilla.”

Oulun kaupungin uusi brändi jalkautettiin loppuvuodesta 2022. Etsinnässä olivat myös uuden brändi-ilmeen mukaiset jakotuotteet, jotka kuvaisivat mahdollisimman hyvin Oulun kaupungin arvoja. BusinessOulu päätyi lopulta hankkimaan Jokipiin Pellavalta konkreettisia käyttöesineitä, patakintaita, keittiöpyyhkeitä, palasaippuoita ja rullapyyhkeitä, jotka toteutettiin OmaDesign-konseptin avulla uuden brändi-ilmeen näköisiksi.

— Heitin Jokipiin Pellavalle idean, että Oulun kaupungin uudesta logon elementtiosasta tehtäisiin kuosi. Sain pian ensimmäisen keskustelun jälkeen todella hyvän kuosiehdotuksen, joka kelpasi tuotteisiin ihan sellaisenaan. Se oli kerralla hyvä.

”Meille OmaDesign oli olennainen asia, miksi lähdimme yhteistyöhön Jokipiin Pellavan kanssa.”

Yhteistyökumppanin valinnassa BusinessOululle oli tärkeää se, että jakotuotteet olisivat omanlaisia ja omannäköisiä. Tuotteet ovat uniikkeja eikä niitä saa mistään muualta.

— Voin suositella Jokipiin Pellavan tuotteita sellaisille yrityksille ja organisaatioille, jotka haluavat liikelahjahankinnoillaan edistää suomalaista työtä ja pehmeitä, uniikkeja arvoja. Lisäksi tuotteet ovat laadukkaita ja ekologisia. Ja näistä saa mitä vaan.

Tero Suutari,

markkinointiviestinnän asiantuntija ja AD
BusinessOulu